Login

 

cfa-elstarongers@xtec.cat
  93 799 46 04
El Dia Internacional de l'Alfabetització es celebra el 8 de setembre des de 1966. Va ser fixat per la UNESCO el 1965 per cridar l'atenció sobre els problemes que provoca l'analfabetisme per a les persones (més de 780 milions). Es duen a terme diverses campanyes de sensibilització de l'opinió pública per recordar el dret universal a l'educació.
 
Pretén reconèixer l'educació com a un dret humà universal a què tot individu ha de tenir accés sense cap tipus de discriminació. Es calcula que al món hi ha més de 100 milions d'infants que no van a l'escola i més de 800 milions de persones adultes analfabetes, dos terços de les quals són dones. Totes aquestes persones estan condemnades a patir, amb tota probabilitat, pobresa i marginació.
 
Des de la perspectiva de la Unesco, l'alfabetització és una condició prèvia per assolir la participació social efectiva i una eina per a l'enfortiment de l'ésser humà a nivell individual i comunitari. L'alfabetització no es limita a saber llegir i escriure, sinó que l'individu sigui capaç de comunicar-se i desenvolupar-se en una societat que canvia constantment.

(Font: Viquipèdia)

Dades sobre alfabetització al món

Podeu ampliar aquesta informació en la notícia publicada a eldiario.es  (07.09.2014)

Tags: actualitat  
  • Tothom que va fer la inscripció al juny pel nou curs 2014-15 (alumnes actuals i noves incorporacions), haurà de venir a confirmar la matrícula del dia 2 al 8 de setembre, de 6 a 8 de la tarda.

  • Les persones que no s'hagin inscrit encara i vulguin apuntar-se a la llista d'espera, poden venir en el període de matrícula extraordinària: 9 i 10 de setembre de 6 a 8 de la tarda.

MOLT BON ESTIU A TOTHOM!
Tags: secretaria  
Dimecres 21 de maig, els grups d’Instrumental 3 dels torns de tarda i vespre, i Instrumental 2 de tarda, varen assistir a una visita a can Serra, casa renaixentista dels segle XVI, seu del Museu de Mataró. Instrumental 3 Tarda inicià la visita a les 4 de la tarda. Als alumnes els va interessar molt i varen relacionar a partir dels objectes originals allà exposats, els fets explicats a classe amb la realitat passada.

Durant el torn del vespre, l’assistència al qual va ser més nombrosa que l’anterior, perquè abraçava 2 grups, encara es va ser a temps que la guia de l’exposició temporal sobre Viladomat pogués fer-nos un comentari de les principals pintures exposades, moltes de les quals era la primera vegada que s’exposaven en públic, perquè procedien de col·leccions particulars, els amos de les quals, les han cedides per aquesta avinentesa: la commemoració del Tricentenari.

Després, la resta del temps fins a l’hora de tancament del museu, que s’allargà mitja hora més per gentilesa de la direcció del Museu a qui ho havíem demanat prèviament a l’hora d’organitzar la visita, els alumnes varen visitar l’exposició permanent, sobre la història de Mataró, des de la prehistòria fins a l’actualitat, sota les explicacions dels professors.

Tothom va acabar molt content i satisfet. Alguns alumnes no sabien de l’existència d’aquest museu a la seva ciutat.




Els alumnes d'instrumental 3 tarda i vespre i els alumnes d'instrumental 2 tarda van visitar la vil·la romana de la Torre Llauder, el dia 28 de maig . Era la conclusió del tema estudiat a classe sobre la ciutat romana d’Iluro.
 
Vam veure les restes arqueològiques que hi queden. Es distingeixen diverses aules, les sales de bany (Balnea) que eren tres (les de bany fred, la de bany tebi i la de bany calent) i les letrines.
 
Va sorprendre el fet que les restes de mosaics que queden “in situ” es conservessin en tan bon estat. El guia ens va dir que el mosaic estava fet de tessel·les de pissarra i que per això es conservava tan bé.
 
Us animem que l’aneu a visitar. Hi ha una visita gratuïta cada dissabte a les 12 h.


El 12 de juny els grups de GES vam anar a La cúpula del centre comercial Las Arenas de Barcelona a veure l’exposició de cossos humans HUMAN BODIES, on més de 150 òrgans individuals i 12 cossos complets ens van fer reflexionar sobre la nostra vida. Als cossos i òrgans que són reals se’ls ha aplicat la tècnica de plastinació per recrear en 3D la profunditat del nostre organisme.

L’exposició comença pel fetus passant per la digestió, l’aparell circulatori, el sistema nerviós fins el sistema reproductor. També vam veure els efectes de malalties com l’obesitat, el càncer, els efectes del tabaquisme i de l’alcohol. La conclusió es que s’ha de tenir cura del nostre cos.

Va ser un bon final de curs.